seriale internetowe instagram

Gdzie opublikować serial internetowy? – Instagram

Obecnie z Instagrama w Polsce korzysta prawie 7 mln użytkowników, z czego 59,1% to kobiety, a najwięcej osób ma od 18 do 24 lat. Nadal, jeśli chodzi o popularność social mediów w Polsce, Instagram zajmuje 3. miejsce po Facebooku i YouTubie, ale jest kanałem dystrybucji, który cały czas się rozwija a zarazem jest na nim dużo mniejsza konkurencja, jeśli chodzi o seriale internetowe.

Instagram powstał w 2010 roku, pierwszy serial internetowy na Instagramie pt. „Shield 5” pojawił się 6 lat później w USA a odcinki trwały jedynie 15 sekund. 

W 2016 roku Instagram wydłużył limit czasu klipów wideo do 60 sekund. Jednym z pierwszych seriali internetowych na Instagramie, który wykorzystał wydłużony limit postów wideo do 60 sekund był australijski „The Out There”. Jego pierwszy sezon miał ponad milion wyświetleń.

Jednocześnie w odpowiedzi na Snapchata Instagram stworzył Insta Stories, wideo relacje, które znikają po 24 godzinach od nagrania. Ich potencjał wykorzystał w 2019 roku izraelski milioner tworząc serial „Eva Stories” w formie wideo relacji młodej Żydówki z czasów Holocaustu. 

W zeszłym roku w Polsce miał też premierę jeden z pierwszych polskich seriali internetowych na Instagramie pt. „Sąsiedzi” Kabaretu Plafon, który w ciągu 10 miesięcy opublikował aż 34 odcinki na swoim koncie na Instagramie @kabaret_plafon. Są to krótkie, satyryczne historie w windzie stworzone przez dwójkę aktorów Aleksandrę Przesław i Tomasza Marczyńskiego. Wywiad z nimi jest dostępny w zakładce Wywiady i na kanale YouTube AKTOREMBYĆ TV.

Jeśli chcemy wziąć pod uwagę naturalne ograniczenie Instagrama do długości wideo posta do 60 sekund, każda sekunda powinna się liczyć i posuwać historię do przodu, dlatego warto dokładnie zaplanować i zmierzyć każde ujęcie oraz długość dialogów. Użytkownicy Instagrama doceniają bardzo wizualną estetykę obrazu, więc im lepsza będzie jego jakość oraz atrakcyjność pod względem kompozycji ujęć i kolorystyki tym większe szanse na sukces. Instagram jest łatwo dostępną aplikacją, więc są duże szanse, że Twój serial zostanie odkryty, szczególnie jeśli wykorzystasz odpowiednie hashtagi a filmy będziesz publikował regularnie. Widzowie mogą łatwo w komentarzach oznaczać innych potencjalnych zainteresowanych użytkowników, wracać na konto serialu, jeśli dodadzą go do obserwowanych i oglądać ponownie odcinki. Możesz stworzyć oddzielne, zabawne odcinki, które łączy np. jedność miejsca lub postaci lub rozwijać swoją historię tak aby każdy odcinek kończyć niespodziewanym zwrotem akcji i przytrzymać zainteresowania widza do kolejnego odcinka.

W 2018 r. funkcjonalność aplikacji Instagram rozszerzyła się o IGTV tym samym dopuszczając możliwość publikacji materiałów wideo o długości nawet do 10 lub 60 minut w zależności od konta i stając się konkurencją dla YouTuba.

Bibliografia:

https://www.glamour.pl/artykul/mijaja-2-lata-od-pojawienia-sie-instastories-jak-zmieniala-sie-funkcja-instagrama-180806035616

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-wydluza-limit-wideo-do-60-sekund-sprytne-zagranie#

https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/

https://natemat.pl/272317,eva-stories-na-instagramie-serial-o-zydowce-ktora-zginela-w-auschwitz

fot. Pete Linforth z Pixabay

Napisz komentarz